Hoe kan ik een keuring aanvragen?
Dankzij ons nieuw aanvraagformulier voor particulieren is het makkelijker dan ooit om een keuring aan te vragen. In deze blog leggen we je uit hoe je in slechts enkele minuten een EPC-keuring, asbestinventaris, elektrische keuring of een andere dienst kan bestellen via onze website. Bestel je meerdere diensten tegelijk? Dan kan je bij Vastgoedexperts genieten van mooie kortingen!
Volg ons stappenplan
Stap 1: Surf naar de website van Vastgoedexperts: www.vastgoedexperts.be.
Stap 2: Klik op de knop ‘Bereken uw prijs als particulier’ op onze homepagina.
Stap 3: Duid het gewest aan van je woning.
Stap 4: Vul het adres in van de woning.
Stap 5: Duid aan welke diensten je wil bestellen. Als je naast een EPC-keuring ook nog andere diensten bestelt, krijg je automatisch een korting van 20-50% op de EPC-keuring!
Stap 6: Vul het type woning in, het bouwjaar en eventuele andere gegevens zoals de oppervlakte.
Stap 7: Onderaan krijg je de prijs te zien van je bestelling.
Stap 8: Als je akkoord gaat met de prijs klik je onderaan op ‘volgende stap’
Stap 9: Vul de facturatiegegevens in
Stap 10: Je kan nu je bestelling afronden door te klikken op ‘Aanvraag indienen’.
Vervolgens komt je aanvraag terecht bij één van onze medewerkers van de planning. Zij zullen binnen de 24 uur na de aanvraag telefonisch contact met je opnemen om een afspraak vast te leggen. Houd dus zeker je telefoon of gsm in de gaten nadat je een aanvraag hebt ingediend via onze website!
Nadat we een afspraak hebben gemaakt, zal je een bevestigingsmail ontvangen. Daarin krijg je meer uitleg over het verloop van de keuring en eventuele documenten die je best klaarlegt. Voor de EPC-keuring is het bijvoorbeeld belangrijk om aan de hand van facturen aan te tonen welk type isolatie er gebruikt is in de woning.
Op de dag van de afspraak zal onze medewerker zich aandienen in uitrusting van Vastgoedexperts. Zo is hij/zij makkelijk herkenbaar. Het is niet noodzakelijk om als eigenaar aanwezig te zijn tijdens de keuring, maar uiteraard moet onze keurder wel toegang krijgen tot het pand.
Onze deskundigen volgen tijdens een EPC keuring steeds de instructies van het inspectieprotocol van de Vlaamse overheid. Dat is een set aan richtlijnen die elke energiedeskundige moet respecteren tijdens het uitvoeren van een EPC-keuring. Het zorgt ervoor dat alle keurders op dezelfde, gestandaardiseerde manier te werk gaan, zodat er geen ruimte is voor persoonlijke interpretatie.
Nadat de inspectie is uitgevoerd kan onze deskundige beginnen aan de opmaak van het gewenste attest. Enkele dagen later ontvang je de factuur via e-mail. Vanaf het moment dat wij de betaling goed ontvangen hebben, zal je het certificaat toegestuurd krijgen via mail. Opgelet: we kunnen het attest ook opsturen met de post maar daarvoor rekenen we een administratieve kost van € 10. Op die manier proberen we papierverspilling tegen te gaan.
Als je na het ontvangen van je certificaat toch nog inhoudelijke vragen hebt, kan je uiteraard steeds contact opnemen met ons via info@vastgoedexperts.com of op het nummer 014 89 34 76. Onze experts leggen met plezier uit hoe ze te werk zijn gegaan.